Marketing lokalny – co to właściwie jest?
Polacy są jednymi z najczęściej korzystających z wyszukiwarki Google z krajów Europy. Szacuje się, że jedna osoba wykonuje 156,8 zapytań w wyszukiwarce Google w ciągu miesiąca. Z wyszukiwarki Google w Polsce korzysta ponad 90% internautów. Następnie około 4% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Bing, a 2% osób korzysta z Yahoo.
Czym właściwie jest pozycjonowanie lokalne? Lokalne SEO, zwane także marketingiem lokalnym to jeden ze sposobów reklamy, które ma na celu dotrzeć do jak największej liczby osób w regionie, w którym prowadzisz działalność. Zasadniczą różnicą między marketingiem lokalnym, a marketingiem ogólnopolskim jest fakt, że kierujemy naszą reklamę do zupełnie innej części odbiorców. Zależy nam w tym przypadku, aby jak najwięcej fraz z naszej kategorii znajdowało się w topowych wynikach wyszukiwarki, chodzi nam tutaj o frazy typu: „Księgarnia Tczew”, „Depilacja Laserowa Warszawa”, „Podłogi Kalisz”, „Panele Podłogowe Dobrzec” – mając zdobyte najważniejsze frazy związane z naszą branżą bez problemu zdobędziemy nowych klientów z okolicy.
Na podstawie badań przeprowadzonych przez SearchEngineLand.com i Business2community.com możemy stwierdzić, że:
- 96% użytkowników komputerów przeprowadza lokalne wyszukiwania,
- 50% użytkowników wyszukiwarek mobilnych szuka informacji biznesowych, takich jak numer telefonu, adres firmy, strona internetowa,
- Aż 46% wszystkich wyszukiwań w Google ma charakter lokalny,
- 64% lokalnych klientów używa wyszukiwarek jako głównego sposobu na znalezienie lokalnych firm w swojej okolicy,
- 78% lokalnych wyszukiwań na urządzeniach mobilnych kończy się skorzystania z usług naszej firmy.
Na tym przykładzie możemy stwierdzić jak ważna jest reklama lokalna naszej firmy. Nawet jeżeli nasza firma działa na całą Polskę, warto zadbać o najbliższą okolicę w której znajduje się nasz biznes. Pozycjonowanie lokalne to mimo wszystko jeden z tańszych środków reklamy na obecny moment – zależy to od wielu czynników takich jak wielkość miasta, podejścia konkurencji do tematu reklamy oraz ilości podobnych firm jakie występują w okolicy.
Sposoby na reklamę lokalną w internecie
- Własna strona internetowa – jest to absolutna podstawa jeżeli chodzi o zaczęcie działań w kierunku pozycjonowanie lokalnego. Warto mieć dobrze zoptymalizowaną stronę pod naszą lokalizację, gdyż jest to pierwsza rzecz od której powinno się zacząć. Bez tego niestety, ale nie zdobędziemy wysokich pozycji w wyszukiwarkach.
- Social Media – również warto w tym przypadku poruszyć temat social mediów – najpopularniejszymi są Facebook oraz Instagram, ale warto też zainteresować się portalami takimi jak Youtube, Tumblr, Twitter oraz LinkedIn. Możemy używać lokalnych tagów, które dodatkowo pomogą w promocji postów, udostępniać posty na grupach lokalnych, a nawet zostawiać reakcje pod postami z użytym tagiem miasta – dzięki temu damy znać danej osobie, że takowa firma istnieje.
- Pozycjonowanie lokalne – jeżeli mamy już zoptymalizowaną stronę pod kątem SEO, warto jest zainteresować się tematem pozycjonowania naszej witryny. Możemy to robić sami, chociaż nie polecam tego, ze względu na duże ryzyko otrzymania filtra od Google przy nieumiejętnym linkowaniu. W przypadku zainteresowania taką usługa, zapraszam do kontaktu.
- Wizytówka Google Moja Firma – najszybsza i zarazem najprostsza forma reklamy lokalnej. Samo założenie i wypełnienie wizytówki jednak nie wystarczy, należy nasycić ją w odpowiednie słowa kluczowe, wybrać odpowiedni tytuł oraz na bieżąco wstawiać aktualności i nowe zdjęcia. Dzięki temu będzie stopniowo pojawiać się w wyższych wynikach wyszukiwań. Jeśli nie jesteś zadowolony z aktualnych pozycji Twojej wizytówki – skontaktuj się ze mną, a z pewnością Ci w tym pomogę!
- Lokalne blogi, fora, czy inne strony internetowe w obrębie lokalnym – jeżeli mamy w okolicy popularne strony lokalne, możemy pomyśleć nad wykupieniem, bądź zaoferowaniem naszych usług w zamian za napisanie i opublikowanie posta sponsorowanego, czy wstawienia banneru reklamowego na ich witrynie.
- Portale ogłoszeniowe – warto również poszukać portali ogłoszeniowych, które działają w obrębie naszej działalności. Istnieją również ogólnopolskie portale ogłoszeniowe takie jak: sprzedajemy.pl, oglaszamy24.pl, gratka.pl, olx.pl – jest ich zdecydowanie więcej, warto ich poszukać w Google.
0 komentarzy